Aikaseen aamulla ylös ja perinteisen kahvin jälkeen nettiä ja sen jälkeen ulos ahkeroimaan. Yö meni kohtuullisen hyvin vaikkakin joutui heräilemään usein. Unta kuitenkin piisasi 🙂
Ylös nousin jo ennen seitsemää ja ulkona hommat jatkui siihen mihin eilen jäätiin. Traktoriin oli jääny virrat päälle joten ensin piti ladata akku ennen kuin pääsi lunta siirtämään.
Latauksen aikana kävin pudottamassa pinojen päältä lumet pois jottei ne valu klapien päälle vetenä. Melkoisen työlästä se oli ja alun riehumisesta tuli hyvin äkkiä loppu ja hommat jatkui todella verkkaisesti.
Kiire ja urakointi siis jäi ja tilalle tuli rauhallinen tahti 🙂
Huhkimisen jälkeen sisälle lääkettä ottamaan ja pienet unet päälle. Päikkärit tuli otettua sohvalla jo noin klo 11 🙂 Vajaa tunti siinä meni ja senjälkeen takas ulos hommiin.
Nyt lähti traktorikin käyntiin ja lumi sai kyytiä. Veilä sain pudotettua kahden pinon päältä lisää lumia pois. Vielä jäin kolme pinoa joiden päällä on metrin verran lunta.
Tämänkin touhun jälkeen piti lähteä sisälle ja miten ollakkaa lääkekaapin kautta sohvalle. Ruokaa päälle ja miten ollakkaan uudestaan alkoi ramasemaan ja sohva oli oikein kutsuva paikka. Päivän toiset päikkärit oli tosi asia 😀
Sohvalla meni taas tunti ja ulkosauna meinasi jäädä välistä mutta vielä löytyi voiman rippeitä, että sai lämmitettyä sen. Sari oli onneksi apuna 🙂
Nyt voi sanoa, että kesä on lähellä kun ulkosaunassa kulkee vesi mennen tullen 😀 Viemäri aukesi todella helposti ja vesi lähti virtaamaan ihan kuin kesällä kuunaan 🙂
Kahdeksan aikoin illalla mentiin nauttimaan saunan löylyistä ja kyllä se hyvää tekikin. Ijhan mielettömän hyvät tervantuoksuiset löylyt.
Nyt vielä uutia töllöttimestä ja nettiä hiukan ja sen jälkeen taas köntsälleen omaan sänkyyn.
Tänään oli todella upea päivä ja mikä mukavinta lämmintä oli jo lähes +15 astetta auringossa 🙂
Nyt voin kertoa teille jotain muuta aluksi kuin, että koskee. Nyt nimittäin ei koskenu kovin kovaa ja sekös oli mukavaa. Sain nukutuksikin yli 3h mutta aamulla nousin ylös pikkusen ennen seitsemää. Oli oikein mukava aamu.
Hyvän espresson jälkeen aloin suunnittelemaan päivän hommia ja ohjelmassa oli edelleen lumen siirtoa pihamaalta kauemmas jotta piha ei olis niin kauan järvenä.
Paljon lunta siirtyi. Kaksi tuntia pystyin ajamaan melekein yhteen putkeen kunnes oli luovutettava selän takia. Tärinä ei tee kovin hyvää selälle. Ei haitannu yhtään sillä sain tehtyä paljon hommia. Pari pikku propleemaakin sattui liittyen traktoriin tai sen osiin. Etukuormaajasta tippui jossain vaiheessa yksi sokka ja kuormaaja oli vain yhdeltä puolelta kiinni mutta onneksi huomasin sen ajoissa ja sain uuden sokan.
Samantapainen ongelma oli nostovarressa. Linko rupes laahaamaan vasemmalta puolen ja syy selvisi pian kun katon varsia. Sieltäkin oli tappi lähteny irti ja niin linko laahasi. Ei hätää, uusi tappi paikalleen ja menoksi.
Kun sain nämä tehdyksi oli siis aika laittaa vempain parkkiin ja sisälle lääkitsemään ittensä. Lääke ja sohva teki tehtävänsä pian ja kohta olinkin jo kameran ja koirien kanssa ulkona. Sain napattua pari ihan ok kuvaa koirista ja tulihan noita muitakin otettua.
Nappi tarkkanaNappi ja Nero tutkat päällä
Koirien kanssa kävelin pariin kertaan lingotun lenkin ja oli oikein mukavaa kävellä kiireettä kamera kaulassa. Noin tunnin verran oltiin ulkona tähyilemässä ja sen jälkeen oli taas mentävä sisälle huilaamaan.
Kesää odotellessa
Oikeessa reunassa oleva fillari on varmasti yli 70v vanha ja löysin sen maan alta. Olin kaivamassa montua vanhoille tiileille kunnes vastaan tuli fillari. Eikä se siihen jääny vaan vastaan tuli myös mopo ! Solikka ei kanssa ole ihan eilen ostettu. Ennen on ollu tapana hauda kaikki mitä ei ennää tarvii 🙂
Nyt niistä voi olla koristeeksi.
INTERNATIONAL 453 on tehnyt taas tehtävänsä
Onneksi on tuo Intikka jolla hommat hoituu hyvin. Ainut mikä siinä voisi olla parempaa niin ohjaustehostin. Tehostimen puute on se joka aiheuttaa väsymystä ja kipuja kun on ajellu vähän aikaa. Muuten Intikka on Myllyjoen tilan pelastaja 🙂
Kuvaamaan lähdin vielä toisen kerran kun Tarun kaveri Minttu laksi meidän lumilaudoilla mäkeä alas.
Lumilaudat ei oo ollu kovin kovassa käytössä meillä olon aikana. Taru on vissiin kerran kokeillu niitä ja minä koitin pysyä pystyssä sauvojen kanssa mutta ei siitä mittää tullu. Minttu kyllä laski noilla hienosti vaika monoja ei ollukaan jaloissa vaan tennareilla mentiin 😀
Eka mutka ja näin kävi 🙂
Näin hyvin se oikeesti meni
Laudat
Mukavaa oli kun rakkaat naapurit tulikäymään kävellen kylässä. Pitkään aikaan eivät olleetkaan käyneet joten vierailu oli oikein mukavaa 🙂
Kahvien jälkeen lähdettiin taas ulos koirien ja kissojen kanssa ja miten ollakkaan, käveltiin aurattu lenkki ja samalla piti suunnitella mitä koivuja kaadan keväällä. Muutamia koivuja on kaadettava jotta pysytään koivuklapeissa tulevinakin talvina.
Kuusta ja mäntyä on reippaasti ja siihen kun lyödään koivua sekaan saadaan hyvä poltot uuneissa.
Vielä tunnin verran ulkoilua hissukseen kävelyä. Tänään olen ainakin ulkona ollu riittävästi.
Vielä sen verran ulkoilin, että otin esille polkupyörän varastosta ja laitoin siihen uudet rasvat jotta kulkeminen on vieläkin kevyempää. Ainut mikä pikkusen kiukutti, niin sen kun ei oltu pesty ainootakaan fillaria syksyn jäljiltä. Nyt fillarit oli yltäpäältä kuivuneessa kurassa. Ei hyvä 🙁
Jospa tästä taas opitaan ja muistetaan ensi syksynä.
Tänään oli oikein hyvä päivä ja iltaa kohdenkin on kipu pysyny aisoissa kun olen säännöllisesti ottanu lääkettä. Nyt vaan peukut pystyyn, että huominenkin on vähintäänkin yhtä mukava 🙂 Totta kai se on mukava 😀
Sari lähtee taas aamulla töihin ja minä jään talovahdiksi ja uskon, että lumi saa huomennakin kyytiä 🙂
Tähän on hyvä päättää Myllyjoen tilata tänään mutta huomenna jatketaan 🙂
Onneksi nyt oli parempi yö mitä edellin 🙂 Aamulla olo oli suhteellisen pirtee ja oli mukava lähteä työpaikalle. Seittemältä olin pajalla edius auki ja trimmailin juttua jonka pitäs valmistua ensi tai seuraavalla viikolla.
Sain tehtyä sitä hyvin ja vielä kun saan laitettua ja etittyä siihen äänimaailmaa niin se on sitten siinä. Tänään lähdettiin jokainen pikkusen aikasemmin pois töistä pääsiäisen viettoon. Porukalla ennen pois lähtöä siivoiltiin ja minä sentään tartuin imuriin ja imuroin toimiston ilman suurempia hajottamisia 😀
Yhdeltä lähdin ja nopeesti lähdinkin kun Sarin piti keretä töihin !!! Ajattelin, että Sari ottaa auton ja minä saan jäädä kotiin makoilemaan ja nauttimaan hiljaisuudesta mutta ei käyny ihan niin kuin olin suunnitellu. Muuten ok, mutta kukaan ei ollu käyny kaupassa ja meille on tulossa vieraita !!! Ei muuta kun housut takas jälkeen ja kohti kyliä. Sari töihin ja minä kauppuoihin. Kaupoissahan ei ollu muita kun minä !!!! Kaupat täynnä ihmisiä ja ostoskärryt tupaten täynnä ruokaa ettei vaan pääse loppumaan kun kaupat on kiinni peräti yhden päivän. Täytyyhän sitä varautua ettei vaan pääse ruoka loppumaan.
No niin vain minäkin siellä keräsin kärryn lähes täyteen ruokaa. Meille on kyllä tulossa porukkaa mukavasti 🙂
Samalla reissulla kävin ostamassa märkäjarruöljyä traktoriin. Sekin pahus maksoi yli 60€ !!! 🙁 eikä auta kun ostaa kun sitä tarvitaan. Vielä pistäydyin Jussin luona kylässä ja vasta sen jälkeen siirryin kotiin.
Kotona pieni lepo ja sitten traktorin kimppuun. Laitoin öljyt sinne minne ne kuuluu ja vielä polttoainetta tankkiin ja ei kun menoksi. Tuo meno oli lumen siirtämistä ja tein lingon levyisen lenkkipolun Sarille ja koirille.
Melkein 3h meni tolskatessa lumien kanssa mutta aika paljon sitä lähti pihamaalta. Se puolestaan auttaa pihaa kuivumaan nopeemmin 🙂
Tuon jälkeen sohvalle lojumaan ja huilaamaan. Selkä kipeyty traktorilla ajaessa joten lepo oli jo paikallaan. Kauaan en kuitenkaan voinu makoilla kun pitiä lähteä takas kylille hakemaan Tarun kaveria yökylään. Samalla kylillä odoteltiin Sarin pääsyä töistä. Mentiin kuluttamaan aikaa pizzapostiin hyvä pitaleivän ja parin pizzan kera 😀 Pitaleipä oli todella hyvää eikä pizzoissakaan mitään vikkaa ollu vaan nekin maistui todella hyvältä.
Puoli kymmnen sitten Sari kyytiin ja kotiin. Kotona virittelin kameran kuvauskuntoon kun ulkona möllötti melkoin pallo taivaalla.
Myllyjoen möllykkä
Aika mukavan näköne möllykkä tuolla möllöttää ja mietin vieläkö jaksais yöllä lähteä kuvaamaan sitä kun se on korkeemmalla ja kirkkaampana.
Harmittaa vietävästi kun meillä ei ole kunnollista putkea kuvaamaan näitä otoksia. Toki ei ole muutenkaan sellaista mikä oli hyvä tähän ja paljon muuhunkin.
70-200 L 2,8 olis se jonka haluaisin 🙂 Kait sen josku 10vuoden päästä voisi saada.
Siihen asti kuvaillaan näillä mitä on ja ollaan siihenkin tyytyväisiä. 🙂
Tänään oli oikein hieno päivä vaikka väsytti paljon mutta sain aikaseksi paljon. Voi kun selekä/polovet/olkapäät kestäin tämän pääsiäisen kohtuullisesti ja voisin nauttia näistä arvokkaista vapaista ja ajasta jonka nyt kotona vietän. Olis aika inhottavaa jos paikat menis niin kipeeksi ettei voisi tehdä juurikaan mitään. Näinhän ei nyt käy vaan tästä tullee elämäni parhaat päivät 🙂
Nauttikaa pääsiäisestä ja syökää paljon MÄMMIÄ se pitää niin naisen kuin miehenkin tiellä 😀