Kategoriat
Uncategorized

Aurinko paistaa vaikka menikin pilveen

Molskista iltaa !!

Vihdoinkin voi taas sanoa, että olo on parempi kuin moneen päivään !!! 🙂 Sain nukuttua kohtuu hyvin ja aamulla sen tunsi parhaiten

 

Aamupalan jälkeen lähdettiin vaimon kanssa pienelle happihyppelylle koirin kanssa. Neron kanssa opeteltiin kävelemään vetämättä ja sivulla. Koira on melkoine jääräpää mutta niin vain lenkin jälkeen jääräpääkin  käveli sopuisasti sivulla vetämättä 🙂

Nero joka oppi tänään kävelemään sivulla hienosti
Nero joka oppi tänään kävelemään sivulla hienosti

 

 

Lenkin jälkeen oli lähtö melko pian vanhalle pajalle jossa huomenna luovutetaan sähköauto energialle. Me  kuvataan se luovutus. Tänään laitettiin (laittoivat) kamat siihen malliin, että huomenna  ei oo kun alkaa kuvamaan. Jari hoitaa paikalle äänet ja sillon ne myös toimii 🙂

Kauaa en voinu olla pajalla kun kyyti lähti kotiin mutta aamulla sitten takas sinne.

Kotona sohvalla pikkuset unet ja mielessä oli lähteä vielä lenkille sen jälkeen.
Noin neljän maissa Jussi soitti ja kyseli kuulumisia ja kerto, että se minun haastattelu on KarjalanHeilissä ! Sovittiin, että hän tuo sen Ullanristeykseen Shellille lenkkeillessään. Minä hyppäsin fillarin selkään rohkeesti lähdin polkemaan kohti Shelliä.  Alku oli aika hankalaa ja tuo meidän hiekkatie on vaan hankala fillaroida 🙁 Kun pääsin Kuopiontielle oli kuin olis päässy ajamaan uudelle moottoritielle. Sen jälkeen polkeminen oli huomattavasti helpompaa. Kyllä maalla on mukavaa.

Shellillä oottelin 5-10 minuuttia kun Jussi juoksi paikalle. Sain lehden käteeni ja hetken rupattelun jälkeen lähdettiin molemmat kohti kotia. Minä en jaksanu/pystyny polkemaan yhteen putkeen vaan pysähdyin rakkaiden naapureiden luokse huilaamaan. Ketään ei ollu kotona mutta kun kuvasin Anssin tekemää klapipinoa tutut hahmot lähestyi pihatietä pitkin. Talon väki oli palaamassa lenkiltä 🙂 (Se tiesi kahvia). 🙂

Eikä kauaakaan kun oltiin jo kahvin äärellä sisällä 🙂 Pannullin hyvää kahvia äänen suuntaan ja maailman parannusta yli tunnin verran. Luettiin vielä juttu lehdestä jokainen vuorollaan ja todettiin jutun olevan ”ihan” hyvä 🙂 Jokohan olin huilannu tarpeeksi ?

Vielä ennen polkemaan lähtöä piti ihalla noita klapeja ja jo kuivuneita klapeja 😀 Ei lopu puu tästä talosta ihan heti !!! 🙂

Naapurin HALOXI tekee tälläsiä kasoja hetkessä. Kuva ei paljasta kuinka paljon noita oikeesti on ! ÄLYTTÖMÄN PALJON !
Naapurin HALOXI tekee tälläsiä kasoja hetkessä. Kuva ei paljasta kuinka paljon noita oikeesti on ! ÄLYTTÖMÄN PALJON !

Ihailujen jälkeen Helkaman selkään ja nokka kohti Myllyjoen tilaa. Nyt jaksoin paremmin polkea kun huilia oli tarpeeksi. Polvet oli nyt se joka aiheutti vaivaa ja vaikka matkaa oli ennää vain 2km, meni siihen aikaa kun ei kärsiny pitää vauhtia. Menin sillä millä pystyin.
Kotona oli mukava heittäytyä sohvalle kuuntelemaan musiikkia lääkekaapin kautta.

Melkoisen liikunnalinen päivä oli tämä päivä ja nähtäväksi jää, minkälaisena tämä jatkuu. Voihan se olla, että aamulla tiedetään, että ollaan liikuttu tänään 🙂 Pitkästä aikaa aurinko paistaa minullakin vaikka ulkona aurinko menikin välillä pilveen. Vanha sanonta: paistaa se aurinko risukasaankin piti jälleen paikkansa vaikka ei aina meinaa siihen uskoakkaan.

Hyvää yötä.

20130407-220730.jpg
Helkama S 6000 saa toivottavasti paljon hommia tänä kesänä.

 

 

 

Kategoriat
Uncategorized

C/B-tytöille vain voittoja :)

Haudihau !!!

Aamuun asti meni taas ennen kuin pääsin nukkumaan. Viiden jälkeen menin sänkyyn koisimaan tai ainakin yrittämään. Sari nousi ylös samaan aikaan ja puuhaamaan lähtöä aamuvuoroon. Minä heräilin välillä kun hän kävi kattomassa miten voin tai oikomassa lakanoita sängystä.
Sari lähti ja minä jäin koisimaan. Ylös sängystä nousin puoli kaheksan aikaan. Sen jälkeen olen ollut vain sohvalla ja netissä. Päivällä kävin sentää koirien kanssa pienellä lenkillä tontilla.

Aamulla klo10.00 jälkeen alkoi jännittämään miten meidän ”mummot” pärjää Kajaanissa. Vihdoin tuli tieto ekasta pelistä jonka mummelit voitti suoraan 2-0 🙂 (Oli ollu helppo ottelu).
Alkoi seuraavan ottelun jännitys. Sekin peli käänty Partiolle 2-0. Kolmas peli alkoi noin klo. 14.00 ja miten ollakkaan tytöt voitti senkin suoraan 2-0. Kolme peliä kolme voittoa !!! 😀
Nyt tytöt on voittanu kuusi peliä putkeen ja pari voittoa vielä päälle luovutuksella 🙂 Erittäin hyvää jälkeä tytöt. Hienoa on ollu huomata kehitys kauden alusta tähän päivään 🙂
Nyt mietitään vaan missä ja mitä tehdään kauden päättäjäisiä !

Ei oo ihan äsken ollu näin pitkä päivää. Aika ei meinannu kulua millään eteen päin. Mieli olis tehny lähteä Kajaaniin ja mieli olis tehny kaataa puita, mutta niin vain oli kotona sohvalla läppäri sylissä ! Paljon on päivityksi facessa ja twitterissä ollu päivällä. 🙂
Kajaanin reissua en varmaankaan olis jaksanu ja puiden kaatoa saa vielä tehdä vain mieli.

Taru tuli kotiin väsyneenä ja syömisen jälkeen hän meni yläkertaan ja jäi sinne eli varmaan nukahti 🙂
Minun kohokohta oli se kun lämmitettiin Sarin kanssa ulkosauna. Ulkosauna oli se mitä tarvitsin nyt. Oli oikein mukava istua sauna lämmössä ja miettiä asioita 🙂

Nyt vielä telkkaria / läppäriä ja koitan mennä nukkumaan koska huomenna olis kuvaukset jossa pitää olla paikalla. Sähköauto luovutetaan ja me kuvataan se luovutus. Mitenkähän jaksaa jos se kestää pitempään ? Uskon kuitenkin, että tapahtuma ei ole kuin tunnin pituinen. (toivottavasti).

Projekti on kuitenkin ollu todella hieno ja eikä todellakaan mikään helppo juttu. Muutamia still kuvia me ollaan siitä jo otettu ja nyt sitten videoo. Mukava, että tämä auto valmistui juuri Outokummussa.
On mukava olla mukana tuossa tapahtumassa 🙂

Tänään vaikka oli pitkä päivä oli myös oikein mukava päivä kun C/B-tytöt antoi ilon aihetta voittamala kaikki pelinsä 🙂 Turhaan ei olla töitä tehty 🙂 Suuri kiitos Anulle ja MIkalle jota ovat jaksaneet tahdä töitä nuorten eteen.

Öitä.

Kategoriat
Uncategorized

Valoa näkyvissä

Tervehdys !!!

Otsikon mukaan, valoa on ollu tänään näkyvissä 🙂 Säryt ei todellakaan ole ohitse mutta pysyn sentään jo hyvin pystyssä.

Yö meni oikeestaan loistavasti verrattuna siihen miten se on mennyt parina kolmena yönä. Nyt nukuin yli 2h putkeen ja vielä senkin jälkeen sellasia pikkusia pätkiä 🙂
Aamu lähti käyntiin edelleen aika niuhasti mutta kun pääsi liikkeelle helpotti. Aamupalan aikana alkoi sitten taas koskea siihen malliin, että oli otettava kipulääke. Se helpotti.
Yhdeltätoista lähdettiin Sarin kanssa terveyskeskukseen jossa mitattiin taas verenpaineet koska olen seurannassa. Nyt paineet oli 170/103 ja 169/100. Alapaine on se joka nyt huolestuttaa. Se on ollu 98-113 sille välille. Varmaan päänsärky johtuu tuosta.
No lekuri 11.4 tämän asian vuoksi. Katotaan mitä hän sanoo tästä.

Kaupan kautta kotiin ja huilaamaan. Uunit tulille jotta lämpöä piisaa illalla ja on hyvä olla 🙂 Koitin ottaa pienit päikkärit mutta niistä ei tullu nyt yhtään mitään.  Ei sitten.

15 yli viisi lähettiin taas kohti kylää ja tarkemmin urheilutaloa. Urheilutalolle siksi, että siellä oli B-tyttöjen treenit pitkästä aikaa. Puolitoista viikkoa on hurahtanu kun ei olla päästy treenaamaan ollenkaan. Ensin oli pääsiäinen ja nyt painaa päälle puulaakit. Puulaakit on vieny meiltä harkkajat vaikka meillä on vielä kausi kesken. No, yksi turnaus on jäljellä ja sekin on huomenna Kajaanissa.
Treeneissä näkyi hyvin se, että ollaan oltu poissa salista yli viikon ja tekeminen oli alussa hiukan vaivanloista. Onneksi se palautui melko nopeesti 🙂
Oli mukava olla pitkästä aikaa treenaamassa mutta kyllä tämä halavatun selekä haitasi minun tekemistä 🙁
Voi, että ottaa pattiin välillä kun tekis mieli näyttää mutta kun ei pysty niin ei pysty 🙁 Nyt oli hyvin apureita paikalla. Anu viskeli jatkopalloja, minä syötin ja Sari ja Kirsti keräili palloja 😀 Näin sen pitääkin olla 🙂

Huomenna siis on likkojen viimeinen turnaus Kajaanissa mutta minä vaan olen kotona 🙁 Kotona olen siksi, että selekä ei tulis kestämään tuota reissua. Eikä pelkkä matka sitä mutta kun on vielä pelattava se turnauskin !!! En olis selvinny tuosta reissusta tai olisin mutta olisin oll puolikuollu sen jälkeen. Harmittaa vietävästi mutta luotan likkoihin, Anuun ja Mikaan, että homma hoituu hyvin. Hoituihan se viimeksikin 🙂 Kolme peliä, kolme voittoa 😀

Nyt taas kotona iltaa istutaan ja piti ottaa lääke kun tultiin kotiin vaikka en tehny muuta kuin syöttelin vähän aikaa salissa. Muuten suu vaan kävi 🙂
Pakottaa vieläkin ja oottelen tässä, että lääkkeen vaikutus alkaisi toimia ja pääsisin nukkumaan. Huomenna olen yksin kotona kun Taru on Kajaanissa, Sari töissä ja niin minä kissojen/ koirien kanssa kotona. On varmasti pitkä aika ootella tuloksia Kajaanista !

Tänään oli siis jo suunta parempaan ja toivotaan nyt, että huominen on vieläkin parempi ja tietenkin sen on parempi 🙂

Hyvää yötä.