Kategoriat
Uncategorized

Koskoo, koskoo

Tervehdys !!!

Niin tekkee välillä edelleen koskoo ja kovaa. Eilinen meni täysin sisällä ollessa kun en vaan pystyny lähtemään edes pihamaalle tepastelemaan. Vaikea oli päivä ja vaikea oli myös yö. Taas meni kuuteen aamulla kunnes menin sänkyyn. Kaksi kertaa koitin käydä nukkumaan mutta ei siitä mittää tullu.   Noin kahdeksan maissa olin jo hereillä. Sari tuli töistä noin puoli kahdeksan aikoihin. Suihkun jälkeen hän tuli nukkumaan  ja minäkin jäin siihen pyörimään unen toivossa mutta turhaan.  Yhdeksän jälkeen nousin sitten ylös.

Tänään päivällä sentään pääsin taapertamaan pihalle koirien kanssa. Käveltiin puolisen tuntia ja voi, että se teki hyvää. Ilima oli kuin morsian.

Tänään oli myös työterveyshuolto jossa piti käsitellä minun kohonneita verenpaineita mutta eihän siitä ole tullu mitään kun on ollu niin paljon kipuja niin verenpaine on jo sen takia korkeella. Puhumattakaan vähäisestä nukkumisesta.

Vajaa tunti ennen aikaa tuli puhelu jossa kerrottiin, että aika on peruttu kun lekurilla on menoja !!!! Esitin eriävän mieliiteeni asiasta ja niin vain löytyi aika lääkärille 🙂

Ensimmäisen lekurin kanssa meni noin tunti ja hän laitto lähetteen käytävän keskivaiheille jossa on toisia lekureita. Pohdinnan jälkeen sain luvan piikeille. Täältä saa  kipulääkettä kun työterveyshuollossa ei ole näin vahvoja lääkkeitä. Nyt pistettiin kaksi piikkiä kankkuihin ja toinen lääkkeestä oli Oxanest. Tuota samaa sain sairaalaassa kun koski kovaa. Sairaalassa tuota tuli kivunhoidossa usea kerta päivässä. Nyt tätä tulee vain kerran päivässä.

Piikitysten jälkeen tultiin kotiin ja sohvalle lepäämään. Aikani kun lojuin sohvalla niin tuli uni silmään ja sain nukutuksi noin tunnin putkeen 😀 😀 😀  Oli tosi mukavaa nukkua 🙂
Iltaa kohden kipu on taas alkanu nostaa päätään ja ei auttanu kun mennä vaan lääkekaapille ottaa uudet lääkkeet. Nyt koskee päähänkin siihen malliin, että ei paremmasta väliä. Toinen mikä tuossa nukkumissa meni pieleen niin, se kun pää oli vinossa, nyt on niskat jumissa 🙁  Sarikin lähti töihin niin ei oo kinesion laittajaa. Jossain meillä on kipuvoiteita mutta en löydänyt niitä tähän hätään. Etin noita AloeVera purkkijakin mutta niitäkin on niin paljon, että en ennää erota mikä niistä on se lihaskipuun oleva 🙁 Huomenna varmaan tiedän 🙂 Minulla on sellanen kutina, että saan luennon niistä 😀

Huomenna on taas käynti lekurilla 20 yli kahden jolloin saan uudet piikit. Mukavinta tässä on kuitenkin se, että ei tarvii lähtee sairaalaan tämän takia vaan homma hoituu näin.
Voi kun kipu hellittäs nyt näiden avulla ja pääsisin taas normaaliin rytmiin elämässä. On jo ikävä työpaikalle ja lentopalloon ja ennenkaikkea, ihmisä on ikävä. Minua ei ole vieläkään luotu olemaan paikoillaan.

Parempaa huomista odotellen….. öitä.

Kategoriat
Uncategorized

Voi voi

Moi moi !!!

Voiha turkanen sentään taas tätä kipua 🙁 Nyt alkaa minultakin loppua vitsit tämän paskan takia. Heti aamusta pakotus oli aika kovaa mutta ei sellasta vihlovaa mitä usein on ollu. Nyt vaan joku hakkasi lekalla suoraan hermoon ja vielä urakalla.

Aamun kävelin ja makoilin sohvalla vuorotellen ja puolen päivän aikaan oli pakko lähteä ulos jalottelemaan ja happea haukkaamaan. Kävelin hissukseen tontilla enkä nyt edes yrittänykkään lähte maantielle kävelemään vaan turvalisinta oli käyskennellä tontilla.

Jo pelkästään ulkona olo teki hyvää. Puhelimessa sain olla kyllä kiitettäsästi ja miten ollakkaan puhelut koski lentopalloa. Riennon asioita käsiteltiin tuumailtiin uusia suunnitelmia 🙂

Tänään olis ollu palaveri töissä mutta sinne minulla ei ollu mitään asiaa tai ei ollu järkeä lähteä sinne tuskailemaan. Sama oli illan sivistyslautakunnankokouksessa. Pakko oli soittaa varamiehelle. En olis pystyny mitenkää istumaan muutamaa tuntia paikallaan, en edes puoltatuntia 🙁

Illalla puolestaan lähdettiin avannolle apua hakemaan kipuun niin kuin usein ennenkin ja se on myös auttanu. Avannolla kun menin toisen kerran järveen lähdin normaaliin tapaan uimaan kohti jään reunaa mutta kahden potkun jälkeen vihlas niin kovaa selästä, että pieni parku pääsi ja siitä alkoi tuskainen polskiminen kohti tikapuita ! Ei tuntunu hyvältä ei. Rintauintia yritin mutta se jäin kyllä lyhyeksi uinniksi.
Sen jälkeen pelkästään laskeuduin ja pysyin paikallaan ja annoin viileän veden hoitaa kroppaa. Vielä kerran kuitenkin vaistomaisesti lähdin liukuun ja siinä samassa muistin miten se äsken koski. Sain uitua nopeesti takas portaille mutta ilman irvistystä se ei onnistunu. Taas vihlasi siihen malliin, että silmät pyöri päässä kuin hedelmäpelin rullat. Siihen loppui viimeistään uinnit.

Yleensä avanto auttaa kipuun mutta nyt ensimmäisen kerran kävi niin, että kipu ei lakannu siellä käydessä. Olen aina tähän asti sanonu, että avannossa ei ole koskaan koskenu, mutta nyt sekin on todistettu, että koskee.

Nyt ilta on menny taas lääkettä syöden ja kipu vaan ei meinaa helpottaa. Huomenna on pakoo mennä jo lekuriin kysymään apua tähän. Tämä vaikuttaa jo minun mieleenkin ja olo on senkin suhteen aika paska. Hetken oli jo mukavaa mutta kyllä matto lähti jalkojen alta heti seuraavana aamuna 🙁 En tiedä kuinka kauan ihminen jaksaa tätä eloa ? Ei tässä ole välillä mitään järkeä ! En voi tehdä kotona yhtään mitään vaikka tekemistä olis paljon. En voi mennä töihin kun alkaa kiristää päätäkin nin paljon kun ei ole saanu nukutuksi kunnolla pitkään aikaan ja se taas varmaan aiheuttaa epämukavuutta yhteisössä.

Taidan olla vanki omassa kipuilevassa maailmassa 🙁

Öitä.

Kategoriat
Uncategorized

Se siitä taas

Terve !!!

Liian aikasin hehkutin sillä takapakkia tuli, että heilahti. Oliko liika liikettä vai olisko ilmankin tullu yhtä kipeeksi?
Yö meni jälleen kerran viiteen asti valvoessa kun ei pystyny nukkumaan niin ei pystyny 🙁 Pakotus oli sellaista ettei paremmasta väliä. Se ei ollu ihan kovinta kipua mutta sellaista takovaa paukutusta jota en saanu pois millään ilveellä. Ei auttanu kun ootella, että lääke vaikuttaa ja se vaikutti vasta aamulla. Tietenkin jos ottaisin lääkkeitä koko ajan jatkuvasti voisi olla, että sillon ei näitä kovia kipuja tulis niin helposti mutta silloin ei tarviis ajella autoakaan eikä tarviis tehä paljon mitään muutaaan 🙁

Kauaan en taaskaan sängyssä ollu vaan aikasen ylös päivään. Aamullaki pakotti ikävästi ja väsytti niin paljon, että ei ollu mitään järkeä lähteä töihin. Meillä olis ollu sähköauton luovutuksen kuvaukset mutta en olis mitenkään pystyny siihen. Jäin kotiin ja päätös oli varmasti oikea.

Sohvalla kierimistä kunnes oli pakko päästä ulos happea hengittämään. Lähdettiin Sarin ja koirien kanssa pienelle kävelylle. Kävely oli paljon kipeempää kuin eilen ja askel ei kovin pitkä ollu. Ennen lähtöä laitoin itte polveen kinesiteipit ja Sari laitto kaksi teippiä selekään ohjeiden mukaan. Polveen ainakin teipit autto mutta selekään en oikein ossaa sanoa. Ei ne ainakaan pehentanu! (Ryhti pysy ainakin parempana).

Lenkille lähtiessä otin lääkkeen, että pääsis vielä kotiinkin ja vielä lenkin jälkeen sama juttu.  Kävely saatiin tehtyä ja taas kerran ulkoilma teki pääkopalle oikein hyvää

Ulkona vielä otettiin esille painepesuri ja sillä piti suihkuttaa auto kun ei ennää tunnistanu mikä auto on kyseessä. Samalla suihkutin fillarit puhtaaksi. Pitkään istuin ulkona puhelimessa kun juttelin pitkästä aikaa erään urheilijan kanssa päivän asioista 🙂

Sisälle tulin huilimaan eli sohvalle palautumaan askareista. Sari lähti hakemaan tyttöjä kyliltä kotiin. Satu tuli pitkästä aikaa kotiin yöksi ja Taru oli puolestaan ensimmäisen päivän tettityöpaikassaan 🙂

Yhdessä syötiin hyvin kalkkuna- rintafileitä ja sen päälle oikein hyvät espressot 🙂 Espresson jälkeen makuuhuoneeseen villainen peite mukana pitkälleen ja oli mukava kun sain noin puolituntia torkkua 🙂 Torkkujen jälkeen vielä uudet kahvit. Väsytti ihan tolokuttomasti mutta niin vain oli noustava ylös.

Illan paras anti oli ulkosauna tervantuoksuineen. Illalla ei ollu ollenkaan treenejä kun puulaakit on vieny meiltä lähes kaikki vuorot !!! B-likkojen osalta saatiin perjantaina tunnin harkat vaikka kausi on kesken ja lauantaina oli viimeinen turnaus !!! ? Omituista miten nämä hommat toimii ? Vielä synkemmäksi mieli meni kun A-likoilla on vain yksi ainoa vuoro maanantaina ja se vietiin myös puulaakien takia !!!! Ei siinä mittää mutta A-tytöt pellaa vielä SM-VÄLIERISSÄ 20.4 Laihialle ja meiltä viedään salivuoro pois!!! Se ainoa joka meillä on kerran viikossa 1,5 h kerrallaan !!! Voi pyhäsylyvi sentään !!!! Näin meillä mennään 🙂 Mitäs tuosta yhdestä SM-välierästä !!!
En kyllä tiedä missään muualla näin olevan asiat hoidossa 🙁  No, asiathan on laitettava tärkeysjärjestykseen!
Koitan saada järjestettyä pari kertaa pelin miehiä vastaan ennen turnausta.

Joka tapauksessa tuo ulkosauna oli se joka rauhotti mielen ja oli todella mukavaa istua lauteilla tervantuoksussa ja nauttia vaan lämmöstä.
Vielä iltapalaa ja sen jälkeen koitan päästä nukkumaan siillä huomenna jos vaan kykenen, menen työpaikalle ihan jo sen takia, että meillä on palaveri.
Huomenna on ehtoolla sivistyslautakunnankokous. Tällä kertaa pidetään ala-asteella esittelyn merkeissä ja sen jälkeen kokous.
Kokouksenkin takia olis hyvä, että jaksais huomisen ilman pahempia kipuja.
Niin tuli varjoja tälle päivälle mutta eiköhän se taas paista udestaan ja vaikka paistais jo huomenna 🙂 Onneksi me ei tiedetä sitä etukäteen 🙂

Öitä.