Kategoriat
Uncategorized

Palautumista

Tervehdys !!!

Tervehdys jälleen kerran ja palautuminen on ollu käynnissä ja on vieläkin!  Ei menny turnauksessa ihan niin kuin oltaisiin haluttu mutta sijoitus on juuri se mik ansaittiin. Laittelen juttua tuonne A-likkojen sivuille aikanaan.

Itselle reissu oli ainakin loppumatka aika rankka selän takia. Maanantai aamua odotin aika mielenkiinnolla ja pelokkain tuntein. Onneksi se osottautui paremmaksi kuin mitä pelot oli.

Sunnuntaina oli meillä vieraita Lappeenrannasta, silä Monna ja Lilja oli tullu käymään kylässä 🙂 Sunnuntai meni illakoidessa ja puoliksi nukkuessa tai enemmänkin horroksessa väsymyksestä.
Päivän aikana Monna piti pienen esittelyn AloeVeran tuotteista ja paikalle tuli myös Anu 🙂 Mukava päivä.

Maanantaina todellakin sitten töihin pitkästä aikaa. Kyllä lähtö oli vaikeeta eikä selän pakotus helepottanu lähtemistä. Aika vaikeeta oli mutta sinne vaan mentiin. Aamu meni suhteellisen hyvin mutta iltapäivällä alkoi olla jo hiukan hankalampaa.
Vaikka teki kipeetä oli päivä mukava ja hienoa oli taas olla toiminnassa mukana.

Illalla vielä oli puulaakia jossa pelas minun C/B-tytöt aikuisia vastaan. Pataan helähti 2 kertaa mutta pelissäoli niin paljon hyvää jotta ei haittaa.  Ensimmäisen pelin tytöt pelasi vielä kuudella pelaajalla jossa libero (Taru) oli yleispelaajana. Toinen peli oli sitten normaali kun Elukkakin kerkes paikalle. 🙂

Taru valmistautuu nostamaan palloa
Taru valmistautuu nostamaan palloa

 

Tytöt pelasi oikein hyvin ja mikä mukavinta, katsomossa oli paljon porukkaa kannustamassa 🙂 
Vuoden päästä tämä ryhmä on sitten kovassa vedossa. Näin on käyny jokaisena vuotena, ensin tulee pataan ja seuraavana vuonna sitten osat ovat on toisin päin 🙂Voitetun pallon jälkeen

 

Voitetun pallon jälkeen

 

Paikalla katsomossa oli myös kansainvälistä meininkiä kun pelaajien luokse oli tullut vaihto-oppilaita Saksasta ja Italiasta.

Ellan kaveri tuli Saksasta
Ellan kaveri tuli SaksastaRiitan kaveri tuli Italiasta.Riitan kaveri tuli Italiasta.

Pikkusen sotkee nuo puulaakit meidän treenaamista Poweriin mutta tauko voi olla hyväksikin. Vielä pari viikkoa kestää nämä karkelot ja sen jälkeen on alettava treenaamaan PwerCuppiin joka on Mikkelissä.

Pelien jälkeen kotiin ja ruokaa kupoliin. Mieli teki lämmittää sauna, mutta kun ei ollu voimia niin ei ollu. Oltiin sitten iliman saunaa.

Puoli kymmenen lähdin hakemaan Saria iltavuorosta.

Väsytti pirun kovaa ja enne yhtätoista olin sängyllä vaaka-asennossa koittamassa unen tuloa.

Uni tuli mutta se ei ollu taaskaan kovin pitkäaikainen. Se mikä oli hyvä, niin pystyin olemaan sängyllä ja torkahtelin monta kertaa yön aikana. Aamulla olis väsyttäny tosi paljon ja mieli olis tehny nukkua mutta en olis pystyny olemaan sekuntiakaan enemäpää siinä.
Alkoi olla jo melkoiset poltot selässä joka säteili jalkaan asti.

Ylös ja kahvin keittoon. Seitsemän jälkeen liikkeelle ja kohti toimistoa. Nyt muistin ottaa mukaan pussillisen apuja jotta saa espressoa taas firmassa.

Tänään oli päivä jo huomattavasti helpompi mutta iltapäivällä alkoi taas tulla pistoksia selekään. Oli sellasia paukkuja välillä, että meinas jalat lähtee alta. Onneksi ne ei kestä kuin hetken kerrallaan.
Parit passikuvat sain otettua mutta jostain syystä meidän tulostimessa asetukset ei natsaa niin kuin ne pitäisi. Tuostin on uusi ja melkosen hyvä sellanen ja varmaan toimii hyvin mutta minä ainakaan en ossaa asettaa sitä parhaaseen tulostukseen. Tarvii ammattimiehen paikalle 🙂 (Kuvat saatiin kyllä onnistumaan ja tulostettua ).

Vähän vaille kaksi lähdin kotiin kun Sari tarvis autoa ja eihän siinä muu sillon auta kuin viedä auto Sarille. Avantokin olis tänään mutta koitan olla kotona ja nauttia yksin olosta 😀
Jos virtaa piisaa, käyn kaatamassa yhden kuusen joka on linjan alla. Hiljasuus on kuitenkin nyt se juttu 🙂

Moro.
_____________________________________________________________________________________

Iltaa !!!

Niin kävi, että lähdin kaatamaan sitä kuusta ja samalla kaatui pari leppää siinä sivussa. Aikani istuin sohvalla ja manasin kun ei oo mittää tekemistä. No, pian oli. Kamat päälle saha käyntiin. Oli huikeen mukavaa kaataa ja karsia. Isompi työ oli saada rangat pinoon. Onneksi ne ei ollu edes jalan paksusia 🙂 Käden paksusia ja olevinaan kuin metsuri !!!  Ei haittaa. Pääasia oli, että pääsin liikkeelle vaikka selekään koski jo valmiiksi. Nyt sitten pakottaa pikkusen enemmän mutta eiköhän se lääkkeellä asetu. (Mieli on kuitenkin hyvä kun sai tehtyä jotain fyysistä ). 🙂
Sari oli käymässä kylillä ja tullessaa toi meille verenpainemittarin ! Olinhan seurannassa verenpaineesta ja se jouduttiin keskeyttämään koska sattui juuri kova kipu olemaan päällä ja silloin arvot on isommat.

Nyt sitten aamulla alotetaan parin viikon ajan mittailemaan sitä. Valvominen on varmasti yksi suurimmista jotka vaikuttavat korkeeseen paineeseen ja päänsärky on osa sitä.

Oli miten oli mutta tämä päivä oli jo aika mukava. Vielä kun kävis niin, että selekä ei olis kovin paljoa suuttunu  tuosta puunkaadosta !

Huomenna suunnitellaan kovasti Mieleterveysyhdistys VÄLKE ry:n 21 vuotista syntymäpäivä juhlaa. VÄLKE ry täyttää 28.4.
Sunnuntaina siis on juhlat Kyykerinkoululla.  Sinne voi tulla paikan päälle kattomaan juhlaa. Tarkotus on myös saada juhla LIVE-lähetyksenä nettiin jota kanssa huomenna katotaan 🙂 Eli mukavaa puuhaa on tiedossa huomiseksi. AVOIN.TV:kin on muuten perustettu 28.4. 2010 !!!

Liiga-Riento on kanssa tehny hienoja sopimuksia. Jäni Säisä teki valmentaja sopparin Riennon kanssa ja minusta se on oikein hyvä juttu 🙂 Kapa jatkaa kakkosena joukkueessa. Nyt vaan pelaajia haastattelemaan ja heidän sopimuksia alkaa vähitellen tippua kanssa piakkoin. Töitä siis tehdään kovasti myös sillä rintamalla.
Ittellä alkaa myös hahmottua ensikauden tekeminen mutta siitä myöhemmin 🙂
Nyt katotaan vielä toinen aikapuoli futista ja sen jälkeen koitetaan saada nukutuksi.

Öitä.

Kategoriat
Uncategorized

Aamutreenien kautta matkaan……

Hello !!!

Yö oli taas sellanen, että unta tuli varmasti noin 30 min yhteensä. Sohvalle meni yö torkkuessa ja aamulla sen taas tiesi.
Jostain syystä kuitenkin mieli oli aika hyvä ja jaksoin miettiä jo tulevaa turnausta Laihialla hyvin.
Aamupalan jälkeen oli siten lähtö kohti urkkataloa jossa meillä alko klo 10.00 treenit.
Treenit ja koko viikon treenit on sujunu hyvin ja aika luottavaisena olen lähdössä likkojen kanssa kohti Seinäjokea ja sielä lauantai aamuna sitten pelipaikalle Laihialle.

Aamutreeneissä kovaa meininkiä :)
Aamutreeneissä kovaa meininkiä 🙂

Treenien jälkeen lähdettiin syömään tuttuun ja turvalliseen PizzaPostiin.
Junnut meni syömään koululle ja sen jälkeen kokoonnuttiin ja käytiin hakemassa Minna kyytiin ja ei kun menoksi.
Klo 13.00 Fordin nokka lähti kohti Seinäjokea. Minä ajoin Tuusnimelle asti kunnes oli pakko luopua ajohommista kipujen takia.
Sainhan tuota ajaa jopa 30 km.

Ei mitään hätää sillä kuskin paikalle hyppäsi meidän passarimme Jenna !!! Ensin ajatus herätti pientä kauhua mutta pian kun oltiin päästy liikeelle kauhu muuttui nauruksi 😀
Oltiin Jennan kanssa jo aikasemmin treenattu ajamista ja luotto oli 100% ajamisesta.
Matka taittui hyvissä tunnelmissa ja mieli oli jokaisella hyvä. Yhden kerran pysähdyttiin koko matkan aikana Viitasaarella ja se tuntui riittävän kaikille. Viitasaarella juotiin vaan kahvit ja huilattiin pikkusen ja niin matka jatkui kohti hotellia Seinäjoelle.

Rento kuljettaja passari Jenna Kotkanen
Rento kuljettaja passari Jenna Kotkanen.

Seinäjoella oltiin vähän yli kuusi illalla ja parkkipaikkakin löytyi ihan hotellin vierestä ja vielä aamuun asti maksuton eikä tarvinnu seikkaille mihinkään parkkihalliin, kun siellä on aina liian vähän tilaa tämän kokoselle autolle.
Sisään hotelliin ja kirjautumisen jälkeen lähettiin pienelle kävelylle eli osa jäätelölle ja osa kahville. Tunnin verran noin käveltiin ja tutkailtiin mitä ympärillä on kunnes takas hotelliin ja oottelemaan muita tulijoita. Muut tulikin  seitsemän jälkeen ja Palosaaret tuli juuri sopivasti ruokailuun 🙂 Koko porukka vihdoinkin kasassa ja edessä mitä mainiointa ruokaa. Kanapasta oli niin hyvää, että voin sanoa huoletta, että se oli parasta pastaa mitä olen syöy koskaan. !!! ERITTÄIN HYVÄÄ !!!

Vas. Ella M, LAura, Anni.Ella K, HAnna ja Kuljettava passarimme Jenna.
Vas. Ella M, Laura, Anni.Ella K, Hanna ja Kuljettava passarimme Jenna.

Ruoka tuntui maistuvan kaikille ja ainakin minusta oli oikein miellyttävää olla ruokailemassa tässä porukassa. Vielä kun oma rakas vaimo olis ollu mukana olis kaikki ollu vieläkin peremmin.

Jotenkin tullee sellanen olo kun olen syömässä ravintolassa pitäs aina olla vaimo mukana. Ehkä siksi koksa ei itse sillon tarvii laittaa mitään vaan voi nauttia hyvästä ruuasta hyvässä seurassa.

 

 

Jatta ja Minna
Jatta ja Minna

 
Vielä ennen huoneisiin menoa klo 21.00 oli meillä pikkunen palaveri jossa käytiin läpi huomisen aikatauluja ja muistutin vielä missä junassa me nyt ollaan. 

Aamulla klo 8.30 aamupalallle ja klo 9.30 on autot menossa kohti Laihiaa.
Tekninen palaveri on siellä klo 10.30 ja meidän ensimmäinen peli on klo 12.30 mutta uskon, että se on jo aikasemmin sillä aikataluihin on merkitty jokaisen pelin kestävän 1,5 h ja näin ei tule käymään. 1 h tai noin 45 min yleensä menee ja niin mennee nytkin.

Sanni ja Emilia
Sanni ja Emilia

Matkassa mukana on nyt ensimmäistä kertaa myös Herra ja Ruova Penttinen. Pete ja Arja tulivat kannustamaan meitä turnaukseen ja täytyy sanoa, että se on myös miellyttävä yllätys.
Olenkin odottanu , että katsomossa olisi muitakin kuin oma staff koska se on pelaajillekkin hieno tunnelma kun on ihmisä kannustamassa.
Penttiset oli aikoinaan paljonkin meidän matkassa kun kierreltiin ympäri Suomea 🙂
Nyt kun hoidetaan ittemme finaaliin tästä turnauksesta niin seuraava turnaus eli finaali pelataan Kuusamossa. Kuusamoon toivon sitten paljon Outukummusta porukkaa mukaan kannustamaan joukkuetta upeisiin suorituksiin.
Finaaliturnaus on toukokuun 3-5 päivä.
No. Ensin pelataan tämä turnaus täällä ja sitten suunnitellaan matkaa. 🙂

Nyt porukat on untenmailla ja minä kirjotan tätäkin juttua hotellin vessassa jotta kaksi herraa samassa huoneesa saavat nukkua rauhassa eikä näpyttely häiritse heidän unta. Oma uni taitaa jäädä haaveeksi kun on sellanen pakotus taas menossa. Pääasia, että urheilijat  saavat nukkua 🙂

Tänään oli oikein hieno päivä ja ilta. Huominen on varmasti vieläkin parempi. Positiivinen ja luottavainen mieli vallitsee nyt rinnassa ja se tietää vain ja ainoastaa hyvää.

Öitä.

 

 

Kategoriat
Uncategorized

Aurinkoinen aamupäivä ja lopuksi lentopalloa

Hellou !!!

Yöstä ei muuta kuin, että se oli huono. Valvomista mutta päätin pysyää sängyssä ja sen tein. Aika kävi pitkäksi moneen kertaan ja mieli teki mennä kattomaan telkkaria mutta pysyin sängyssä.

Aamulla oli tosi lämmin ja aurinko paistoi lämpimästi siten, että mittarissa oli lukemat +20 🙂 Lumi ja jää sai kyytiä nyt huolella 🙂

Aamupalan jälkeen laitoin kumpparit jalkaa ja lähdin tarpomaan sinne minne istutettiin koivuja ja kuusia joku vuosi sitten ja istutettiinhan niitä vielä viime keväänäkin. Sama homma jatkuu vielä tänäkin keväänä kun kuusia tullee tuhannen kappaletta. Onneksi ei oo isosta erästä kysymys nii jaksaa ne istuttaa 🙂

Parhaat koivut oli jo neljä metriä pitkiä ja niihin oli tullu jo ihan tuohi pintaan 🙂 Otin kuvankin siitä mutta onnistuin poistamaan sen. Tuossa kuvassa on toissa keväänä istutettu kuusi ja hyvin on selvinneet tavesta.

Maasta se pienikin ponnistaa
Maasta se pienikin ponnistaa 🙂 
Kohta alkaa pauhu kuulua pihamaalle.
Vielä vesi virtaa enemmän jään alla mutta kohta…

Oli oikein mukava tarpoa kevyessä lumessa ja oli niin kuuma, että piti heittää verkkaritakki vyötäisille. Hiki tippui vaikka ei se minun askel kovin kummoinen ole.
Kuuset ja koivut kun oli tarkistetti oli aika siirtyä katsomaan miten meidän joki virtaa.

Hyvin näytti joki virtaavan vaikkakin vielä vesi juoksi suurimman osan jään alla.

Lunta ei ole ennää metässä juuri nimeksikään ja nyt siellä on aika hyvä kävellä ja nauttia hiljaisuudesta. Mukavaa oli kuunnella lintujen laulua ja e mee kauaa kun tuo joki alkaa pitämään omaa pauhuaan. Vielä kun saisi hommattua sellasen pienen tasapohjasen kanootin millä vois laskea tuota alas.

Kanootilla oliskn mukavaa mutta pysyskö sillä sitten pystyssä se on eri juttu 😀

Yksi mikä ainakin on varmaan ja eikä siinäkään pysy kyllä pystyssä mutta pian pääsee uimaan omassa joessa kun se on auki !!! 🙂
Putsasinkin lumet pois siitä kohti mistä yleensä laskeudutaan uimaan. Mieli teki jo nyt pulahtaa mutta pohja oli vielä ihan jäässä ja vesi oli vain 10cm korkeella siitä kohtaa. Harmi, mutta eiköhän se parin päivän aikana ole sulanu 🙂

Vaahtoa ja selvästi pato !
Vaahtoa ja selvästi pato !

Tuosta padosta ei selviis kanootilla 😀

Aamupäivä on ollut oikein mukava ja ulkona olen saanu oltua lähes koko päivän. Kauaa ei tästä auringosta saada nauttia sillä jo nyt alkaa pilviä muodostua ja aurinko häppäis pilvien taakse ja eikä varmaan kauaa mene kun vettä alkaa satamaan. Satakoon vaan niin viimeisetkin lumet häviää ja maa pääsee kuivumaan ja nurmikko kasvamaan 🙂

Kevät on varmasti hyvin monelle ihmiselle se huippuaika vuodesta. Ainakin itselleni kevät on hyvää aikaa ja tykkään kovasti kun luonto herää talven jäljiltä loistoonsa. Vielä kun olis sopivan lämmin kesä niin se kruunaisi kylmän talven.
Viime kesä oli varmasti yksi huonoimmista kesistä ilmaston vuoksi. Ei juuri montaa aurinkoista päivää sattunu kohille täällä ja meidän onni oli tuo Italian matka kesäkuun puolessa välissä. Siellä ainakin aurinkoa ja lämmintä piisasi koko 2 viikkoa mitä siellä oltiin 🙂 Se käynti kruunasi meidän kesän.

Yksi mikä on ollut mukavaa niin kun taas kattelin noita kävijämääriä, niin ilahduttavan paljon on väkeä vieraillu sivuilla ja siitä olen edelleen hämmästynyt ja iloinen. Palautetta olen saanut jonkin verran ja yhden negatiivisenkin x2 samasta aiheesta. Palautteen olen saanut ja otan mielelläni vastaan kaikenlaiset palautteet. Nämä sivut on ollu pystyssä nyt jonkin aikaa ja kaksi negatiivistä palauttetta olen vasta saanut ja toisen tänään. Palaute koski tuota lentopallo-osiota. Palautteessa oli oikeeta se, että ajatukset/kirjotukset ovat todellakin minun omia ja vain muutamia sanontoja olen ottanut käyttööni matkan varrelta.

Samassa yhteydessä tuli esille, että olenko minä se ainoa ja oikea valmentaja Outokummussa ? (Lehdessä on kuulemma niin lukenu). En ole, enkä tule olemaan. Olen painottanut joka paikassa sitä, kuinka hyvin Okussa on asiat kun meillä on niin paljon harrastajia ja ohjaajia. Toki lisää kaivataan, sekin on tosi. Olen myös painottanut miten hyvin Outokummussa toimii usempi kerho tai joku harrastus jossa on sitoutuneita ohjaajia. Esim. sirkus tai seurakunta.
MItä tulee valmentamiseen, niin suosittelen ehdottomasti päivittämään valmennustietuoden liiton järjestämillä kursseilla. Ei siellä mitää maata järisyttäviä uutisia ole mutta pientä viilausta on. Ja jos apu kelpaa minäkin voin niitä neuvoja antaa kun vaan kysytään. Yhteisyössä näitä hommia tehdään ja minusta olisi asioita katsottava eteen päin ja koitettava kehittyä siinä mukana.
Valmennuksesta vielä. Kun ollaan seuravalmennuksessa kaikki mukana, on ehdottoman tärkeää, että ruohojuuritasolla oikeanlainen tekniikka ja sen opettaminen on tärkeää, jotta nuorista kehittyisi loistavia lentopalloilijoita isompana. Me ei voida tietää tuleeko Maijasta tai Villestä se huippupalloilija vai ei mutta ainakin me ollaan yritetty ja tehty parhaamme sen eteen jotta tulis.   Outokummussa on takuu varmasti tehty vuosia hyvää jälkeä lentopallon hyväksi ja uskon, että tehdään vielä pitkään. Seura on edelleen yksi suurimmista. Minusta me voisimme ottaa vielä yhden askeleen eteen päin tässä valmentamisessakin. Me voitaisiin panostaa valmentamiseen pikkusen lisää ja etenkin tekniikan esille nostamiseen pienten ryhmissä. (Myös isommissa).Toki suurin osa ohjaajista käy päivätöissä eikä kukaan saa tästä palkkaa mutta esim. tekniikkakurssi ei ole kuin yhtenä iltana. Minä olen valmis tulemaan  harkkoihin neuvomaan tai kertomaan sen mikä minulle on opetettu.

-Marko

ps. kiitos kun kävit sivuillani 🙂