Kategoriat
Uncategorized

Sadetta ja lepoa

Iltaa !!!

Heräsin taas ennen viittä mutta ylös könysin pikkusen vaille kuusi. Sain nukutuksi taas sen pari tuntia hyvin ja loput sitten pätkien.
Sari oli lähdössä aamuvuoroon ja minä jäin kotiin kissojen ja koirien kanssa. Taru oli kaverin luona yökylässä joten rauhallinen päivä oli tulossa.
Tarkotuksena oli alkaa kokoamaan paviljonkia mutta eihän siitä mittää tullu kun vettä satoin koko päivän. Sen verran sain tehtyä, että otin kamat laatikosta ja levitin ne pitkin pihoja kunnes alkoi taas sataa. Siihen jäi paviljonki pihalle lävälleen kun ei huvittanu raivata niitä. Siinäpähän oottaavat kuivia ilimoja 🙂

Päivä meni lähes kokonaan internetin maailmassa mitä nyt piti tupaa lämmittää kun oli aika kylymä. Loppujen lopuksi tosi tylsä päivä möllöttää vaan netissä 🙁
Iltapäivällä  kävin hakemassa varaamani kaasupullon ylijäämän kautta 🙂 Kaasupullo olis maksanu 65€ mutta nyt sain sen 20:llä 🙂 Titenkin vaihdoin sen uuteen heti ja se teki toiset 20 lissää mutta silti tuli paljon halvemmaksi näin 🙂
Grilliä piti testäta mutta eihän tuonne pakkaseen ja sateeseen kukaan hullu mene grillaamaan. En ainakaan minä.  Ostamani grillimakkarat laitettiin uuniin ja hyvää oli niinkin 🙂

Ajelin sentään autolla kun kävin vielä Raiskiosta hakemassa Tarun ja kolme muuta muksua kylille. Sen jälkeen on taas ollu nettiä ja s-postien lähettelyä.  Sain tarjouksen ensikauden joukkueen asuista ja nyt vaan pitää päättää mitkä otetaan.  Sponsoreita on jo aika mukavasti ja se taas takaa, että meillä on uudellakaudella todella laadukkaat vaatteet yllä ja ennen kaikkea edustavat.

Huomenna on taas viikon paras päivä eli maanantai. Töissä on taas ollu mukavaa ja sinne on ilo lähteä aamutuimaan. Aamulla lähden sinne taas jo hyvissä ajoin kun Sarilla on aamuvuoro.
Ei se mittää, näillä mennää nyt ja hyvä niin 🙂

Hyvät yöt.

Kategoriat
Uncategorized

Elämys

Moro !!!

Elämyspä hyvinkin ja oikein hyvää elämystä olikin, sillä orkesterikoulu ja sirkus esitti sellaisen spektaakkelin, että paremmasta ei väliä ! Klo 14.00 alkoi ja se päättyi 15.30 ja jokainen joka oli paikalla, oli haltioissaan esityksestä.
Paikalle tuli melkoinen määrä katsojia ja katsomo oli ääriään myöten täynnä. HUIKEETA!!!!

Täytyy sanoa, että oli etuoikeutettua olla paikan päällä katsomassa ja kuvaamassa tapahtumaa. Esitys kuvattiin neljällä kameralla ja stillit vielä päälle kahdella kameralla.
Portaat
Portaat

Mahtavaa oli myös orkesteri joka soitti kaikki musiikit esityksessä. En voi kuin kunnioittaa miten hyvin he soitti ja miten hyvin se osui sirkuksen kanssa yhteen !!! Ei voinu kuin nauttia esityksestä ja musiikista.
Yksi asia joka kanssa lämmitti mieltä orkesterissa niin siinä oli nuoria soittamassa tosi paljon. Eli voidaan olla tyytyväisiä siihenkin ja sen jatkuvuuteen 🙂

Titanic
Titanic

Hieno päivä sirkuksen ja hyvä musiikin parissa.

Titanic oli yksi liikuttavimmista esityksistä ja kyllä kuvaajankin kurkkuun jumittui pala ja hetkeen ei olis ääntä lähteny mutta onneksi ei tarvinnu puhuakkaan mitään 😀 Todella hieno esitys.

Koko ilta on mennyt muistellessa noita esityksiä ja miten hyvin orkesteri soitti PuuhaPetstä Titanicciin kaiikki kappaleet.

Illalla kävin vielä hakemassa Sarin iltavuorosta ja kun katsoin ohi ajaessa urheilutalon pihaan, teki vielä mennä sinne sisälle jos siellä vaikka olis joku orkesteri ja sirkus esiintymässä 😀

Sari kyytiin ja takaisin kotiin. Ilta meni laitellessa valokuvia nettiin tuosta tapahtumasta ja aika hyvin niitä on jo käyty kattomassa 🙂 Harmi vaan kun olin pääasiassa videoimassa mutta siin sivussa otin muutamia still kuvia yhdellä kädellä 🙂  Toki siinä laatu pikkusen kärsi mutta hyvä, että sain edes nuo otettua 🙂

Tänäänkin oli hieno päivä ja huominen varmaan onkin hyvä päivä. Huomisen ohjelmassa on paviljongin pystytystä jos ilimat sallii. Grillin pystytti hyvin sisällä mutta paviljongi on jo toinen juttu.
Kiitos tästä päivästä lapset ja nuoret sekä heidän ohjaajat ja isät / äidit.

Hyvää yötä.

Kategoriat
Uncategorized

Vähillä unilla töihin

Terve !

Eilinen lähti liikkeelle melkosen vähillä unilla mutta mikä parasta, kipu ei ollu ennää liian kovaa 🙂 Töihin lähdin kylläkin pikkusen myöhässä enkä itte vielä voinu ajaa mutta onneksi vaimolla oli vapaapäivä ja hän voi viedä minut.
Töissä oli paluu menneisyyteen kun pääsin lukemaan tai spiikkaamaan tulevan dokkarin juonnot nauhalle 🙂 Alku oli pikkusen hakemista mutta kun vauhtiin pääsi niin homma hoitui oikein hyvin. Oli mukavaa tehdä noitakin hommia pitkästä pitkästä aikaa. Aikoinaan minun ääntä käytettiin useissa kuunnelmisssa ja jossain mainoksissa ja tein muutaman radiopakinankin. Voi niitä aikoja 🙂

Sain vielä päivällä hiottua tekemääni juttua ediuksella ja jos kohta en laita sitä juttua menemään se alkaa mennä pilalle kun sipistelee ja sipistelee sitä.

Kahdelta Sari tuli hakemaan ja mentiin suoraan yläasteen saiin Pohjoisaholla kuuntelemaan mitä sanottavaa on Kari”KK” Korhosella.  Kari ”kuolemankauppias” Korhoseen olis saanu tutustaua jo 2011 TAnhuvaarassa minimaajoukkueleirillä. Täytyy sanoa, että siinä on mies jota nykyisin arvostan.  Kari ossaa ottaa todella hyvin nuoret haltuunsa ja hänellä on kyky saada kerrottua asiat nin kuin ne on. Hän on entinen narkkari, rosvo jne… mutta nykyisin toimii pastorina ja valistaa nuoria huumeiden vaaroista ja samoin myös tupakan ja alkoholin vaaroista. Hieno mies.

Koululta kotiin ja sinne oli Itella tuonu kaksi pakettia jossa toisessa oli grilli ja toisessa paketissa oli paviljonki. Kohta saadaan meillä grilliruokaa 🙂
En edes alottanu noiden kasaamista koska en olis kerenny tehdä muuta kuin avata laatikot kun lähdin urheilutalolle katsomaan kaupungin orkesterin ja sirkuksen yhteistä esiintymistä. Tänään oli kenraalit ja meidän tehtävänä oli katsoa kameroiden paikat. Tilaisuus kuvataan neljällä tai viidellä kameralla jotta saadaan kaikki oleellinen  taltioitua.

Jos sinulla ei ole lauantaina tekemistä klo 14.00 tule ihmeessä katsomaan tuota upeaa esitystä urheilutalolle.  Esitys on aivan mielettömän hyvä ja vaikuttava. En oo koskaan aikasemmin ollu noin upeessa esityksessä !!!

Kenraalien jälkeen kotiin uusien pakettien kimppuun ! Ensimmäiseksi otin työn alle grillin kun se mahtui sisälle 🙂 Kasaaminen alkoi ja välillä jopa tuskanhiki valui otsalta mutta pyörittelyjen jälkeen homma alkoi luistaa.

Alkaa muistuttaa jotain
Alkaa muistuttaa jotainSiinä se on VALMIINA !!!Siinä se on VALMIINA !!!

Ihan kokonaa en saanu valmiiksi eilen koska en keksiny ratkaisua tuohon sivulla olevaan levyyn tai miten siihen saadaan kaasu virtaamaan mutta aamulla se oli kirkkaan selvä miten se toimii 🙂 Kannattaa nukkua pikkusen jos alkaa tökkiä 🙂

Seuraava projekti on sitten tuo paviljonkin ja sitä ei mahdu kasaamaan sisällä, joten toiveissa olis aurinkoisia ilmoja 🙂
Muutenkin pitää olla hyviä ilimoja jotta pääsee grillaamaan.

Grilli on kyllä oikein hyvä, mutta vielä ei tänään päästä testaamaan sitä kun meillä ei ole kaasupulloa ollenkaan.
Kävin jo tiedustelemassa Shelliltä paljonko maksaa pullot ja teräspullo oli siellä 80€ ja komposiittipullo 110€.

Varmaankin kannattaa ottaa tuo komposiittipullo kun se on käsittääkseni turvallisempi ja ainakin se on paljon kevyempi 🙂

Jospa kävis niin, että jollakin taholla olis ylimääräisenä pullo jossainnurkassa lojumassa !!!
Se olis paras juttu.

Ilta meni rattoisasti grillin parissa ja oli oikeestaan aika mukavaa puuhata tuota kasaan.

Nyt valmistadutaan orkesterin ja sirkuksen yhteiseen esiintymiseen urheilutalolla.

Tulkaa joukolla paikan päälle ja ajoissa, sillä veikkaan, että paikat käy vähiin tänään urheilutalolla.

hyvää päivää