Kategoriat
Uncategorized

Melkoinen päivä ja ilta

Moro !!!

Jaaha. Kaikki tämä oli odotettavissa eilisen rehkimisen vuoksi. Yö oli just sellanen kun pelkäsinkin eli valvomista torkkumista ja pakotusta. Lääkekaapilla jouduin käymään useaan kertaan yön aikana. Pakotus ei vaan helepottanu ja vasempaan polveenkin koski ihan huolella. Kun koskee kahteen paikkaan samaan aikaan ei todellakaan ole kovin mukava olla. Kolmelta aamulla mietin, että onko pakko ottaa vielä lisää lääkettä, mutta eipä sille mitään mahtanu oli otettava ja niin oli otettava myös neljältä. Samoin kävi seitsemän aikaan kun nousin taas kerran sängystä ylös.

Päätin lähteä kuitenkin töihin ja Sari joutui kuskiksi. Töissä olin kahdeksan jälkeen ja niin kuin arvata saataa, en hirveesti voinu tehä mitään järkevää.
Meillä oli tosi mukava palaveri työporukan kanssa päivällä ja ainakin minua autto se paljon. Nyt tietää mihin suuntaan on meidän mentävä jotta tullee hyvä. Muutenkin oli mukava jutella mitä kuuluu  🙂

Iltapäivällä tehtiin pieni haastattelu studiossa joka filmattiin. Haastattelu oli oikein hauska ja mukava 🙂

Kahden jälkeen Sari tuli hakemaan minut kotiin jossa putosin saman tien. Marssin suoraan sängylle ja varmaan sekunnissa olin unten mailla. Väsytti niin kovaa ettei sanoin voi sitä kuvailla. Ensin tuli hirvee hiki ja paitakin oli ihan märkänä hiestä. Sen jälkeen tuli tuo uupuminen ja lamput sammui.
Varmaan tunnin olin unten mailla ja olisin voinu olla pitempäänkin mutta piti alkaa heräilemään koska oli lähdettävä Joensuuhun Liiga-Riennon kokoukseen.

Kokous oli todella hyvä ja paljon selkis asiat. Taas näyttää ja tuntuu oikein hienolta ajatellen ensikautta. Mieli tekis kertoa uusista uutisista mutta maltetaan vielä tovi 😀
Kyllä vaan kokous oli muuten vaikeeta kun tää halavatun selekä kiusasi koko ajan. Kotona olin vasta vaille yksitoista. Pitkään meni kokouksessa mutta paljon oli asioitakin käsiteltävänä.

Kyllä taas harmittaa kun ei pysty olemaan normaalisti kun kipu hallitsee niin paljon 🙁
Sari joutui viemään minut Ylämyllylle josta Sitten Hanski otti kyytiin ja sama toistui kun kokous loppui. Sari nyt joutui ajamaan vaikka häntäkin varmasti väsytti kun oli yövuorot juuri takana.

No, tässä sitä nyt ollaan. Töissä on käyty ja kokouksessa oltu. Kipee mutta muuten mukava päivä ja ilta on ollu.  Huominen on varmasti vieläkin parempi 🙂

Öitä

Kategoriat
Uncategorized

Vappu kotona

HolaHola !!

Siinä meni vappu, että heilahti kotona viettäessä laatuaikaa vaimon kanssa. Se laatuaika oli ulkohommia. Nyt sai loputkin puskat kyytiä pihamaalta ja tilaa tuli roimasti lisää 🙂 Uusi paviljonki mahtuu nyt heittämällä hyvälle paikalle kun vielä pari marjapuskaa siirretään toiseen paikkaan.
Kun kerta en ole saanu hommattua krillikotaa niin sitten hommattiin paviljonki ja siihen krilli.

Eiline päivä oli aamu suhteellisen kiireinen kuvausten vuoksi. Lapsiperheitä tuli kuvattavaksi ja kuuden perheen lapset saatiin kuvattua. Heti sen perään oli passikuvaus, joten kameran kanssa sai tehdä töitä urakalla 🙂

Vielä sen päälle kerkesin pikkusen editoida juttua.  Porukat lähti vapu viettoon noin yhden aikoihin ja minäkin lähdin kahden jälkeen kotia kohti.
Illalla käytiin vielä Sarin kanssa avannolla uimassa koska se oli nyt sitten viimeinen kerta kun jäädään kesälomalle uinneista. Syksyllä sitten taas uudestaan 🙂 Syksylla kun aloitetaan uinnit se on minulle täällä Outokummussa jo kuudes kausi. Avantouinti on huikeen mukavaa ja terveellistä.

Tänä aamuna taas aikaseen ylös kun oli niin valosaa enkä kyllä voinu ennää makoillakkaan.
Hyvissä ajoin alettiin viettää laatuaikaa vaimon kanssa ulkona. Sari jäi ensiksi sisälle kuitenkin tekemään munkkeja ja muuta naposteltavaa. Minä aloitin puskien kaatamisen raivaussahalla. Melkoisen työn tein sen kansssa. Puskaa riitti noin 30-40 metriä ja pistin kaiken sileeksi. Kaikki kun oli nurin alkoi niiden raivaaminen ! Tässä vaiheessa alkoi mehut loppua ja selekä oli sitä mieltä, että nyt riittää. Eipä vaan vielä riittäny kun piti tehä nin paljon kuin mahdollista jottei jää ennää roikkumaan tämäkään homma. En jaksanu ennää siirrellä kaadettuja risuja ja korsia hangolla, joten hyppäsin traktoriin ja työnsin etukuormaajalla siitä mistä pystyi.

Vaikka traktori oli apuna en pystyny ennää saamaan loppuun hommaa mutta paljon sain ja hyvä niin. Kovin paljoa ei ennää jääny ja eiköhän tuo hoidu jonain päivänä loppuun.

Hommat ei kuitenkaan tähän loppunu vaan yksi pakollinen homma oli edessä. Saappiin piti vaihtaa renkaat!!! Nastarenkaista saa vissiin jo pikku hiljaa sakot ! Ei auttanu kun ottaa kamat esille ja alkaa vaihtamaan. Kompura, pulttikone, painepesuri, tunkki, ristikkoavain, jatkovarsi, pesuharja….. jne……
Melkoisen rankaksi kävi ja en varmaan olis pystyny ennää vaihtamaan renkaan rengasta. Selekä huusi hoosiannaa siihen malliin, että meinasi päästä parku jo iteltäkin.

Hiukan lääkettä ja lepoa. Tovin jälkeen pääsin jo itte ylös sohvalta. Kun pääsi taas kunnolla liikkeelle laitoin ulkosaunan tulille. Vielä kipulääkettä ja illan kruunasi ulkosauna joka teki taas kerran niin hyvää ettei sanotuksi saa. Kiukaan päällä kypsyneet krillemakkarat maistui hyvältä leivän kanssa sauna jälkeen.
Nyt loikoillaan sohvalla ja mietitään miten saisi nukuttua ensiyönä jotta olis virkeenä aamulla.
Väsyttää kyllä kovasti mutta niin kyllä särkeekin kovasti.

Vaikka nyt pakottaa suht kipeesti, niin en kyllä kadu yhtään tekemisiäni. Oli huikeen mukavaa tehä fyysistä työtä ja kun vielä näki tuloksen mitä on saanu aikaseksi mieli oli kirkas.

Tämä päivä oli tarkoitettu vietettäväksi kotona ja niin me tehtiinkin. Välillä kävi mielessä, että lähtiskö torille kuuntelemaan puheet ja tietenkin olishan siellä ollu marssi.
Koti ja hommat kuiten voitti ja hyvä niin sillä saatiin tehtyä paljo niitä asioita jotka olis pitäny tehdä jo ajat sitten 🙂

Hieno päivä., hieno ilta. Mitä se oliskaan jos ei olis näitä kipuja.

Öitä.

Kategoriat
Uncategorized

HYVÄÄ VAPPUA

Ciao !!!

Oikein hyvää vappua !