Kategoriat
Uncategorized

Jyväskylä

Molskis !!!

Aamulla ylös aikaseen ja valmistutumaan lähtöön Jyskylään. Sari vei auton ja minun ei auttanu kun soittaa pomolle, että tullee hakemaan minut. Pomo tuli ja ensin pyyhkäs sujuvasti ohi meidän riesteyksen 😀
Kahdeksalta lähdettiin kohti Jyväskylää ja perillä oltiin ennen kahtatoista ja pikkusen jäi aikaa katella keskustaa.
Puoli yhden aikaan tuli MEGA TV:n  johtaja palaveriin meidän kanssa. Yhdessä mentiin lounaalle Haraldiin joka oli aika tunnelmallinen ja salaattipöytä oli todella hyvä. Samaa ei voi sanoa ikävä kyllä pääeväästä.  Eväs oli lihapullia ja pitkään mietin otanko turskaa mutta tarjoilijan suosituksesta otin lihapullat ja voin sanoa ettei ne oikein lihapullilta mastunu 🙁 Ruoka oli pettymys !

Parisen tuntia pidettiin palaveria ja sen jälkeen suunnattiin matka Avecomille. Avecomilla käynti oli minusta huippu juttu.  Oli oikein mukava nähdä äijät livenä. Mukaan olisin halunnut paljonkin tavaraa mutta pomo ei ihan kaikkia toiveita hyväksyny 🙂
No, minulla on uusi kuulapää jalaustaan 😀 Sitä onkin kaivattu kun nyt olen kuvannu videoille tarkoitetulla jalustalla ja siihen ei saa kameraa kunnolla kiinni. Nyt saa 🙂

Lisäksi firmaan tuli uusi kuljetuslaukku joka on tosi hyvä 🙂 Pari tuntia meni sielläkin ihmetellessä noita härpäkkeitä kunnes oli aika lähteä paluumatkalle.

Mega tv:n päälikkö vietiin takas keskustaan ja me lähdettiin kohti Kuopiota jossa Parkkalin Jouni odotti meitä. Sain mukaani muutaman minaripaidan jotka jaan sitten seuraavalla leirillä niille jotka ei leirillä saanu.
Eilen Milanossa tänää Toivalassa.

Kotona olin kahdeksan jälkeen. Työkaveri ajoi koko matkan ja alussa istuin takapenkillä ja se taisi olla virhe sillä sieltä oli tosi vaikea nousta pois. Olis pitäny istua etupenkillä alusta lähtien. Autosta pois nouseminen sattui niin paljon ettei sanotuksi saa. No, kotiin on päästy ja matka oli minusta oikein hyvä ja antoissa. Saa nähdä tuoko palaverit meille iloa tulevaisuudessa. Toivottavasti.

Hieno päivä kokonaisuudessaan hyvässä seurassa 🙂

Öitä.

Kategoriat
Uncategorized

Pyöräilyä eli laihdutusta

HolaHola !!!

Hupsista kun jäi päivä väliin mutta niin kuin ennenkin, ei sillä oo mittää väliä 😀 Helpotusta lukijoillekkii !
Yksi suurimmista tapahtumista on nyt se, että poljin fillarilla töihin ja takas. 14 km suuntaansa tekee ylä ja alamäkee melkoisen paljon ja kaloreita paloi myös melkoinen määrä. 1212 kcal siinä meni. (Tämän kevään ennätys lukemat).
Tähän kun vielä lissää edellisenä päivänä polkeminen takas kotiin, niin saadaan vielä noin 500 kcal lisää. Siis melkein 2000 kcal kulunu kahtena päivänä.
Toki polvet ja selekä huutaa hoosiannaa oikein kunnolla mutta lääkityksellä kivut on pysyny aisoissa.
On ollu tosi mukava polkea fillarilla ja sykkeet oon pitäny tosi matalalla ja sen myötä vauhtikin on ollu matelemista. Jos pystyn polkemaan enemmänkin alkaa peruskunto nousta kohinalla.

Töissä on saanu räpsiä passikuvia paljon ja itse editointi on jääny vähemmälle. Kuvaamaan tekkis mieli ulos kun nyt on luonto puhkeemassa kukkaansa ja kuvattavaa olis paljon. Nyt kun olis kunnollinen kamera, ei ole aikaa luontokuville 🙁

Huomennakin menee aika aika kortille sillä me lähdetään aikaseen aamulla kohti Jyväskylää. Siellä on yksi palaveri jossa käydään läpi lyhytelokuvien tekemistä ja paljon muuta mukavaa. Samalla käydään myös Avecomilla tutustumassa heidän tiloihin ja kauppaan. Meidän kamerat ja oikeestaan kaikki mikä liittyy kuvaamisiin ja ohjelmiin tullee Avecomin kautta. Nyt nähdään mistä kaikki nämä tullee.

Tänään illalla oli sivistyslautakuntaa parin tunnin verran. Kokous alkoi urheilutalolta ja päättyi kaupungintalon kokoushuoneeseen. Ennen kokousta oli mukava ylläri kun lukiolaiset teki meistä kaikista haastattelun. Oppilaat oli odottamassa kahviossa meidän tuloa paikalle. Haastattelu oli tosi mukava. 🙂

Nyt kohti sänkyä ja unta palloon jotta jaksaa matkustaa huomenna….. Toivottavasti kerkeen illan treneihin matoskalle.

Öitä.

Kategoriat
Uncategorized

Minariviikonloppu ja ÄITIENPÄIVÄ

Hello !!!

Kaikki hyvä ja mukavakin loppuu aikanaan ja niin loppui myös tämä uusi minari ! Voi veljet ja siskot miten mukavaa taas oli. En tiedä miten sen voisin pukea sanoiksi tuon fiiliksen ja tekemisen noilta leireiltä. Ilo, riemu, vilpittömyys ja se henki mikä leireillä vallitsee on jotain sellaista mitä ei voi sanoin kuvailla, se on koettava 🙂
Tästäkin leiristä jäi todella hyvät ja mukavat muistot ja nyt ei muuta kuin oottamaan seyúraavaa minaria joka on heinäkuun alussa.
Yksi aika merkittävä lupaus todellakin tuli tehtyä kaikille minareille. Minulla on tasan 13kk aikaa saada painoa pois -20kg !!! Seuraavan kerran kun lähdetään Italiaan, on minulla kropassa 20 kg vähemmän painoa. Monta kertaa olen uhonnu ja koittanu laihtua mutta selälleen on menny. Nyt ei ole vara löysäillä eikä minareille antamaa lupausta voi rikkoa. Se on varmaa, että yritän takuulla 100% pudottaa tätä painoa pois.
Yksin en pysty mutta kun on tukijoita takana, niin eiköhän se tämä onnistu 🙂

Savonlinnassa sain tehtyä sopimuksiakin jotka liittyvät Rientoon mutta niistä sitten myöhemmin mutta soppari on tosi hyvä ja ja uskon, että kaikki lentopallon ystävät tykkäävät sopparista 🙂
Noin klo 13 startattiin Iidan kanssa keula kohti Outokumpua. Lähtökättelyt ja ei muuta kuin kotia kohti. väsymys on aika isoa sillä en nukkunu leirillä kuin ihan pieniä pätkiä. En oo varma mutta uskoisin, että unet oli noin 10-20 minuutin pätkiä. Yksi syy unettomuuten oli vasen polvi. Polveen koski ja poltii niin paljon että paremmasta ei väliä. Selekäkään ei oireeton ollu. Siinähän sitten oltiin ja käveltiin pientä kämppää ympäri. Välillä piti lähteä käytävään talsimaan ja välillä oli sitten hyvä käydä kattelemassa, että kaikki on minareilla hyvin.

Tämä aamu oli aika rankka kropalle ja tuntui, että jalat ei kanna mutta niin vain päästiin loppuun asti hyvin 🙂
Kotona oltiin noin neljän maissa ja alettiin heti tekemään ruokaa. Ilahduttavinta illalssa on ollu se, että kaikki lapset tuli kotiin 🙂 Me käytiin hakemassa Sarin kanssa Jussi ja Jussi kävi puolestaan hakemassa Satun Joensuusta 🙂
Yhdessä tehtiin ruokaa ja syötiin uudessa paviljongissa ja muisteltiin pikkusen menneitä 😀

Normaalisti saunaan mennään ennen syöntiä mutta kun nyt kaikki oli niin nälkäsiä päätettiin syödä ennen saunaa 🙂 Ruoka maistu mutta niin maistu myös ulkosauna tervan tuoksuineen.

Nyt väsymys on kova ja ei auta kuin ottaa lääke ja toivoa, että se puree ja saan nukutuksi vähän. Aamulla on mentävä töihin jo puoli seitsemään kun Sari menee kanssa aamuvuoroon. Eikä siinä vielä kaikki. Joudun kovaan testiin kunnon puolesta ja etenkin selän ja polven takia kun minun pitäs tulla fillarilla pois töistä ! Sari mennee Joensuuhun koulutukseen ja meillä kun ei ole edelleenkään toista autoa käytössä joten fillari on ainoa kulkupeli.
Voi olla, että se ei onnistu mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Mieletön viikonvaihde ja varmasti ikimuistoinen. Mukavia uusia tuttavuuksia, mukavia minareita ja tosi mukavaa oli taas tehdä hommia Pyykköjen kanssa. Voin vaan olla iloine, että saan olla mukana tässä touhussa 🙂
Huippua oli myös se, että Outokummusta minarilla on viisi nuorta mukana !!! 🙂

Nyt kohti ituloutaa koitetaan saaha silimät pysymään kiinni mahdollisimman pitkään yöhön tai jopa aamuun asti.

Öitä.