Aamulla miten ollakkaa olis väsyttäny paljon mutta ei auta ei 🙂 Kahvia totutusti ja sitten alkoi tuumailu missä minun kalastuvehkeet on?
Puoli kymmenen aikaan kaikki oli valmiina lähtöön töihin ja sieltä särkiselän kauniisiin maisemiin kalastamaan ja syömään monelaista herkkua 🙂
Perholla kokeilin napata lohia mutta ne oli eri mieltä siitä. Samoin kävi ootto-onkien kanssa 🙁 Ei sitten nykyäkään!!!! Onneksi oli hyvää ruokaa paljon joten se sai mielen virkeeksi 🙂
Pitkälle iltapäivään asti oltiin siellä ja ainakin minulla oli mukavaa ja niin näytti olevan kaikilla muillakin 🙂 Neljän tienoolla lähdettiin pois kuka minnekkin. Minä ajoin suoraan kotiin mutta ennen kuin olin kotona sattui sellanen juttu, että meidän saappi otti ja lojahti Kuopiontielle !!! 🙁
Vaihdelaatikko sano ittensä irti ja pois ei päässy kuin hinaamalla. Onneksi Pölösen Vesa oli ajamassa kotiinsa päin ja tuli hinaamaan minut ja auton pois tien varresta.
Sinne auto jäi pölöseen korjattavaksi. Onneksi on noita miehiä jotka taitavat auton laiton 🙂 Kiitoksia jo Vesalle tässä vaiheessa !
Nyt sitten mietitään miten liikutaan seuraavat päivät ? Tänään illalla jo oltas tarvittua autoa todella paljon ja pari asiaa jäikin hoitamatta sen vuoksi.
Nyt alkaa sitten tosissaan fillarilla liikkuminen. No laihtuupahan samalla. Ainoo ongelma on miten saan kamerat liikkumaan mukana. Laukku painaa paljon ja se on aika iso !
Illalla oli tarkotus vielä istuttaa sipulit maahan mutta kun menee ulos satatuhallamiljoonaa itikkaa hyökkää kimppuun saman tien joten ei muuta kun karkuun sisälle ja ikkunat ja ovet kiinni. Nyt sitten olen levänny !
Mahtava päivä aina tuonne neljään asti. Sitten alkoi tökkiä ja tuntuu ettei tästä taas tuu yhtään mittään !
Pakko on hommata joku auto ostain, että päästään liikkeelle. Mikä ja mistä ….. en tiedä.
Kylläpä eilen väsytti paljon ja kirjottamisesta ei tullu yhtään mitään. En vain jaksanu ja vetovoima oli suurempi sänkyyn kun Macille.
Se oli hyvä päätös sillä alku illan sain nukutuksi hyvin ja vielä aamuyöstäkin nukuin. Sunnuntaina meni lähes kokonaan kuvauskeikalla Tuusnimellä. Siellä oli jokkista ja miten ollakkaan minut näkin siellä kamera kaulassa ravaamassa pitkin reunoja. Räpsyjä tuli taas noin 1500 kappaletta ja niissä on sitten sitä aikaa viepää hommaa eli editoimista.
Keli kyllä suosi ainakin katsojia. Se ketä se ei suosinu niin muutamia kuskeja ja autoja. Autot kävi kuumana ja niin myös kuskit 😀 (Hyvässä hengessä) 🙂
Tässä kisassa oli kaatoja enemmän kuin varmaan koskaan minun aikanani. Moni auto meni tuusannuuskaksi ja ajot päättyi siihen.
Päivän hiennoimmista kaadoista ja päälle syvä kumarrus yleisölle aploodeista 🙂
Päivä oli todellakin upea mutta ihmisiä olis saanu olla pikkusen enemmän.
Minusta aikaisempina vuosina porukkaa on ollu enemmän paikalla mutta aika paljon nytkin oli
Mukavaa oli myös se kun Satu lähti mukaan seuraamaan kisoja. Satu oli kannustamassa Jennaa voittojen tielle. Pokalihan se Jennallekkin tuli 🙂
Jenna – Saru – Kirsi palkintoja odottamassa 🙂
Kisojen jälkeen sipakasti kotiin ja ja heti välittömästi takas autoon ja Harmaasalolle hakemaan mansikantaimia. 20 tainta tuli ja taas kovaa kyyti kotiin ja ei kun istuttamaan mansikoita. Sain mukaan muovit kannsa ja tietenkin hyvät ohjeet istuttamiseen. Mansikat tulivat Salkoniityn tilata Veijalaisen Jarmolta ja Kirsiltä.
Nyt on mansikat maassa jä päällä on muovit mutta ihan helposti alku ei alkanu. Maa oli sen verran kovaa, että ei auttanu kun laitta traktoriin kyntöaura perään ja kyntää jotta siihen pysty tekemään mansikalle pedit.
Huomenna laitetaan perunat ja sipulit myös 🙂
On se vaan huikeen mukava käydä hakemassa omasta maasta omia eväitä 🙂
Tänään töiin menin hyvissä ajoin vaikka aamulla olis väsyttäny tosi paljon mutta ei muuta kuin ylös. Töissä oli päivä enemmän valokuvia kuin videoita. Toki muut editoin mutta minä pläräsin kuvia.
Porukalla suunniteltiin huomisen päivän rentotushetkeä eräkeskuksessa. Paljo hyvää ruokaa ja ne tehdään yhdessä ulkona 🙂 Hieno päivä tulossa huomenna 🙂
Olin toimistolla neljään saakka vaikka olisin päässy jo yhden jälkeen pois mutta kun edtoin kuvia. EI vaan raaskinu jättää kesken.
Kotona taas vaan sen verran, että sain syötyä ja taas mentiin. Alku illan kruunaus eli treenit alkoi klo 17.30 🙂
Siellä vastassa oli ensimmäisenä parin työtön voin onnittelulaulu 😀 Siitä oli hyvä alkaa 🙂
Tänään ohjelmassa oli peruspelin tekeminen ja suoritusvarmuus. Tekemistä vielä on mutta hyvää oli se, etä treenin myötä homma parani koko ajan. Vielä keretään treenata muutamat treeneit ennen poweria ja uskon, että powerissa pelataan hyvin. Oikein mukavat treenit 🙂
Kotona taas illalla oli aika paljon ikävempää kun kaivettiin iso hauta Ossi-kissalle. Lähes 16 vuotta olevalle Osille tehtiin Sarin kanssa hauta ihan tuohon lähelle rauhankuusen viereen. Siinä voidaan käydä moikkaamassa Ossia sillon kun halutaan.
Ossi-kissan lepopaikka.
Ikävä on suuri mutta onneksi muistoja on todella paljon 🙂 Harva kissa antaa tassua kun pyytää ja istuu kun pyytää 🙂 Ossi sen teki joka kerta kun pyysi.
Ossin hauta on rauhan kuusen vieressä eli juuri oikeassa paikassa.
13 miljoonan itikan piston jälkeen oli aika mennä ulkosaunaan jonka Sari ystvällisesti lämmitti.
En taaskaan muista koska ulkosauna olis tehny niin hyvää kun se nyt taas teki. Kyllä kelepas 🙂
Tänä päivänä tasan 48 sitten klo 13.20 rääkäsin ensimmäisen kerran ja sen jälkeen olen sitten rääkyny.
Oikein paljon kiitoksi onnitteluista ja etenkin facen kautta onnitteluja on tullut satoja !!! Kiitoksi jokaiselle onnittelijalle.
Naamasta tämä kaikki näkyy mutta sielu on vielä niin huima tettei sanoin voi sitä kertoa 🙂
Reissu tehty ja hyvin meni. Selekä kesti matkan mutta ihan kivuton se ei todellakaan ole. Jussin pääsykoe meni tosi hyvin ja jotenkin on tunne, että täytyy alkaa ettiä kämppää Helsingistä. 🙂
Aamulla viideltä jo nousin ylös ja ttepastelin vähän aika mutta kun muut vielä nukku, menin itekkii vielä pitkälleen sänkyyn. Lopullisesti noustiin ylös kahdeksan maissa. Aamupala naamaan ja sen jäläkeen irrottamaan astianpesukonetta ja pöytätasoa kun edessä on muutto. Astianpesukone tuli Okuun mukana kun heillä on jo uudessa kodissa kone paikallaan.
Noin 12 aikaan mentiin Jussin kanssa Itäkeskukseen muistelemaan entisiä aikoja. Mehän asuttiin Kauppakartanonkadulla ja Jussi muiti niiltä ajoilta asioita. Käveltiin kaikki paikat läpi missä ennen tolskattiin 🙂 Paljon muistoja heräsi mieleen kävellessä 🙂
Muisteloiden jälkeen mentiin ostoskeskukseen kattelemaan soppailemaan. Käytiin syömässä ja jälkkäriksi mentiin jäätelölle. Ihan normaalille jädelle ei menty vaan jäde oli tehty Italian reseptien mukaan !!! Sitä se olikin ! Todella hyvää, ei kun erittäin hyvää 🙂 Myös espresso oli kanssa oikein hyvää.
Näiden herkkujen jälkeen lähettiin kaasuttelemaan kohti kotia. Keran vaan pysähdyttiin matkan aikana. Okussa oltiin hyvissä ajoin noin seitsemän aikoihin.
Vein Jussin kämpilleen ja itte hurautin Maljasalmelle. Kyllä oli taas mukava tulla kotiin. Kotona ei ollu kuin Sari paikalla kun Taru on kaverinsa luona.
Kaihoa rinnassa on edelleen Ossikissan kuoleman vuoksi ja huomenna on sitten hautajaiset 🙁 Harmittaa kovasti mutta kyllähän Ossi oli jo aika vanha.
Tämä kissa oli todella fiksu kissa ja ensimmäinen kissa jonka olen pystyny opettamaan istumaan ja antamaan tassua kun pyytää 🙂 Olen kokeillu parille kissalle ennen tätä mutta turhaan.
Kiitos Ossi ajasta joka saatiin olla sinun kanssa !
Nyt väsymys on aika maksimaalinen ja ei auta kuin suksia makuuhuoneeseen jossa saan nyt olla yksin kun Sari on yövuorossa.